20 augusti 2006

Film är nog ändå inte bäst på bio...

Jag är ingen flitigt biobesökare, men igår var jag i alla fall och såg Miami Vice. Storbild och surroundljud i alla ära, men jag tror ändå att jag fördrar att se på film hemma...

  • 100kr för en biljett är rena rånet!
  • Och godiset är inte direkt billigt det heller.
  • Reklam, mer reklam, filmen presenteras av, och så lite reklam för nya fimer också. Vill jag se så mycket reklam kan jag lika bra slå på TV4...
  • För hög ljudvolum. Jag är rädd om min hörsel.
  • 24 bilder i sekunder är inte vilsamt för ögonen.
  • Prassel, prassel, host, prassel...
  • Inga fjortisar som bråkar och pratar i telefon.
  • Ingen pausknapp.
Det ska vara en upplevelse att gå på bio. Men som det är nu retar jag mig på för mycket saker. En del av ovanstående går såklart att ha överseende med. Men när tar 100kr för en biljett och sedan öser över en reklam långt efter det att filmen skulle ha börjat, så förstör dom i alla fall upplevelsen för mig...

Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer: