22 januari 2008

Canada Goose får ingen respekt från mig

Varje dag på stan ser man dom. Jackorna med den stora, malplacerade runda logga, som talar om att innehavaren betalat överpris bara för att kunna visa upp att man har råd(?) med det. Men från mig får dom ingen respekt. Så fort jag ser detta märke känner jag en sorts avsky. Det är liksom omöjligt att inte på förhand döma ut personen. Jag hatar folk som försöker skryta och flasha med hur mycket pengar, underförstått hög status, dom har. Om det sen gäller bilar, kläder, mobiltelefoner eller vad som helt, det kvittar. Det är inställningen som är förkastlig. Och en Canada Goose jacka är liksom ett så tydligt tecken på hur pesonen resonerar.

Det finns såklart dom som hävdar att dom köpt sin jacka för att den är så varm & skön, så bra kvalitet etc. Såvida det inte handlar om forskare på väg till sydpolen så tillåt mig tvivla. Inte på att jackans egenskaper, utan på påståendet. Men jag ska ge dom en chans. Om dom nu har jackan för att den är så bra, bevisa det genom att sprätta bort märket! Trodde inte det nä...


usch!


Intressant? Andra bloggar om: , , ,

1 kommentar:

Life sa...

HAHAAA, så kul, det var exakt vad vi sa till min fd bonusflicka, när hon ville köpa en skolväska för FYRAHUNDRASPÄNN, hon gick kanske i femte klass. KÖP den men sprätta bort märket om det inte betyder något ... Det vägrade hon, och vi vägrade köpa den.

Då klev fattiga mamman (biomamman som det annars var SÅÅ synd om, för hon HADE ju inga pengar) in och köpte den åt henne ... SUCK.
Hon är nu snart sjutton och har samma (enligt mig) sneda syn på det hela ... det blir bara ... synd om henne när hon i sitt framtida liv aldrig blir nöjd hur många märkesprylar hon än köper.


HÅLLER SÅ MED DIG. Jag dömer också ... tyvärr.