25 januari 2008

Metereologen som ropade Stormen kommer!

För en vecka sedan hojtades det friskt i media om den annalkande stormen. Man jämförde med Gudrun (stormen, inte skattefuskaren) och målade upp skräckscenarios. Och visst blåste det lite grann i delar av i landet. Fast här i Malmö kom den knappt en vindpust, trots att jag bor alldeles i närheten av havet.

Men idag! Jäklar vad det blåser just nu när jag skriver detta! Jag är precis hemkommen. Det var knappt att jag klarade av att cykla hem från jobbet idag. Men jag har inte hört nåt direkt om detta i media... Är dom rädda efter förra veckans falsklarm? Eller är det månntro samma storm som tog en veckas semester innan den besökte Malmö? :-D

Men jag fick i alla fall en rejäl dos motion i mig idag, och det kan ju inte skada en datanörd som mig :-)


Andra bloggar om: , , , ,

Inga kommentarer: