24 juni 2008

Lite rund sisådär

Passagen Dejting, den trevligaste dejtingsajten enligt mig, kan man fylla i kroppstyp som ett attribut på sin profilsida. Ett av alternativen är lite rund. Det förbryllar mig ofta lite när jag ser en profil med detta. Inte för att jag bryr mig så mycket om midjemåttet, utan mer för jag inte riktigt vet hur man ska tolka det...

  • Risken är nog ganska stor att det är någon som tämligen tjock men inte vill skylta med det och skrämma bort eventuella intressenter.
  • Eller så är den kanske en anorektiker med helt skev verklighetsuppfattning som tycker att hon är tjock trots att hon egentligen ligger närmre undervikt.
  • Man behöver ju förstås inte vara anorektiskt för att vara påverkad av modeidealen, så även högst normalviktiga tjejer kan nog tycka att det är befogat att beskriva sig själva som lite runda, i alla fall om dom är ärliga.
  • Tänk om det är en smal tjej som beskriver sig som lite rund för att sortera bort dom som bara bara bryr sig om utseendet?
  • Alkoholisten kan ju skoja till det och välja lite rund som i uttrycket lite rund om fötterna.
  • Eller så är det en helt vanlig tjej med helt normala mått...

Klurigt värre. Lite rund rymmer liksom en hel hög med definitioner beroende på personlighet. Hur kan man föresten vara lite rund? Borde det inte heta oval då istället...?

Intressant? Andra bloggar om: , , , , , , , , , , ,

PS: Flickvän sökes! :-)

Inga kommentarer: