01 mars 2008

Tre snabba iaktagelser

En kassörska jag sett några gånger har ett typiskt platina blont utseende med alla tillbehör såsom väl tilltagen utringning, stylade naglar osv. Jag ska inte påstå att hon är ful, men det är inte ett utseende som direkt attraherar mig. Dessutom är hon inte särkilt trevlig. Hursomhelst så lade jag märke till hennes läppar igår när jag handlade. Det var något som inte stämde. Kan det ha varit lite restylane därunder? Det roliga var att dom putande läpparna bildade en backe som bröt ljuset annorlunda. Resultatet blev att överläppen fick en mörkare färgton - som förstadiet till en liten mustasch. Jag kunde inte låta bli att småskratta inom mig åt ironin i detta :-)

Ring så spelar vi firar 40 år, och kör därför en timme extra varje lördagsmorgon då bara barn får vara med. Jag noterar att dom vinner en cd-skiva om dom svarar rätt. Känns inte helt rätt i tiden. Jag menar, vet barn idag ens vad en cd-skiva är för något!? Jo, det är klart att dom vet. Det är ju en sån där plastsak som gamla har sin musik på. Barnen själva fixar ju in musiken i sina mediaspelare innan den ens kommit ut på cd! Men dom kanske kan spara presentkortet och ge till mormor nästa förelsedag...

Slutligen uppmärksammar jag också att mitt favoritprogram Flash Renamer har släppts i ny fräsch version med många nya finesser och ett uppdaterat gränssnitt som jag gillar starkt! Programmet använder man till att döpa om många filer på samma gång, och är väldigt praktiskt att ha när man tex hanterar sina digitala foton eller vill snygga till som mp3-samling, ja, i princip vad som helst som har med filnamn att göra. En solklar plats i min verktygslåda!

Intressant? Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: