11 mars 2008

Jag är seedare - är du?

Efter att ha funderat i många år tog jag till slut steget och bestämde mig för att bli blodgivare. Besvikelsen var därför stor när jag fick reda på att det inte gick, på grund av medicinen jag äter. Men det finns ju andra sätt att dela med sig till sina medmänniskor. Man kan tex seeda sina torrents länge så att andra kan ladda ner.

Själv satsar jag alltid på en ratio på minst 1:1, helst lite till, men jag måste bättra mig när det gäller längden på mina seeds, eftersom jag är alldelese för snabb att ta bort torrents som upppnått lagom ratio. Här finns rum till bättring! För närvarande ligger min ratio på 1.75 (747 gig ner mot 1342 gig upp). Härmed lovar jag att försöka öka på denna till minst 2.0!

Kan man räkna seedning som välgörenhet? Det ger i alla fall liknande sorts tillfredställelse skulle jag vilja påstå.

Intressant? Andra bloggar om: , , , , , , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Va gulligt av dig att du seedar, tack så mycket :)
hare så bra // SB