14 september 2010

En radikal idé

Jag gillar att äta yoghurt till frukost. Jag brukar blanda den naturella yoghurten med müsli och gärna lite frukt om jag har det hemma. Det känns som en bra start på dagen.

Vid någon sådan frukost kläcktes en idé i mitt huvud. En helt ny produkt för mejerierna. Fruktyoghurt kallar jag det. Tänk om de skulle ta sin naturella yoghurten och sedan tillsätta olika bär och frukter till den. Det låter riktigt smaskigt tycker jag!

Nä, jag vet, det är osannolikt att vi någonsin kommer få se det...

Vad säger du? Det finns redan? Inte vad jag känner till. Däremot finns det ju gott om yoghurtsorter med frukt och en sjuhelsikes massa socker i!

Tänk om mejerierna hade vågat lita på de naturliga smakerna i råvarorna och låtit bli sockret. Det hade varit radikalt!

Intressant? Andra bloggar om: , , , , , ,

Inga kommentarer: