22 november 2009

Sköna skor

I sommras upplevde jag en sak som jag vill dela med mig av. Det är egentligen bara en obetydlig liten grej som alla varit med om, men det är sånt som förgyller vardagen. Det var som så att jag hade ett arbete att utföra som gick ut på att plocka upp saker ur vattnet. Av den anledningen sprang jag runt barfota i kanske 45 minuter på en strand och i vatenbrynet med farligt vassa stenar som underlag. Jag klarade mig lyckligtvis utan några skador och återvände till "basen". Fortfarande barfota för att fötterna skulle torka. Efter att ha gått ett tag tyckte jag att det var dags att ta på mig skor och strumpor igen. Känslan av dessa glömmer jag inte på länge. Något mjukare och skönare än mina skor & strumpor just då är svårt att tänka sig! Varje steg var som en smekning. Underbart härligt! Det enda som saknades var antagligen om jag hade haft Just D's låt Sköna Skor (Den Gyldene Mix) i hörlurarna...



Andra bloggar om: , , , , , , ,

Inga kommentarer: