06 november 2009

Ett förtrollande leende

Jag har just sett på säsongsavslutningen av Lost. Spännande och oförutsägbart som vanligt. Någon som utmärker den serien är att det fullkomligt dräller av attraktiva kvinnor. Jag vet inte varför, om det kanske är så att jag tilltalas väldigt mycket av det vanliga "naturliga" utseendet som skådespelarna har i Lost, jämfört med det plastiga man är van vid överallt annars på TV. Och att det ofta är starka driftiga kvinnor i Lost skadar ju inte heller.

Men även om det finns hur många supersköna tjejer som helst i serien, så är det en som sticker ut lite, nej mycket extra. Jag talar såklart om Juliet, som i mitt tycke har ett otroligt attraktivt sätt och utseende. Så fort jag ser henne le blir jag helt varm. Det låter fånigt men jag kan inte låta bli. Hon är så sympatiskt på alla sätt och vis.

Således blev jag helt bedrövad när Juliet "dör" i avsnittet jag såg idag, i en ovanligt känslomässig scen. Lost har en otäck förmånga att ta livet av attraktiva tjejer har jag märkt. Jag minns fortfarande att jag blev helt chockad när Libby (Hurleys förälskelse) helt plötsligt blev ihjälskjuten. Libby var också en favoriter, men Juliet är i en klass för sig själv. Lyckigtvis är saker och ting inte alltid som man tror i Lost, så Juliet dyker förhoppningsvis upp igen. Tills dess har jag som värsta fjortis med kändisförälskning pusslat ihop ett litet kollage med bilder på henne...



Update: en vän till mig tipsade häromdagen om att en klassiker från vår barndom, tv-serien V kommit i ny version. Måste man ju kolla, tänkte jag och stack till EZTV för att ladda ner. Döm om min förvåning när jag ser Juliet, förlåt, Elizabeth Mitchell stå i mitten av reklambilderna för serien. Lika obeskrivligt attraktiv som vanligt. V blev just min nya favoritserie!

Andra bloggar om: , , , , , ,

Inga kommentarer: