18 juni 2007

Pillret som försvann

Livet är fullt av konstiga händelser. Som en morgon för några dagar sedan. Jag satt och åt frukost och tänkte ta min medicin, precis som vanlig. Två kapslar är det. Jag brukar lägga dom på fukostbordet och ta dom tillsammans med lite mat. Men den här dagen låg det bara en kapsel på bordet. Skumt. Jag var helt övertygad om att jag tagit med mig och lagt två stycken på bordet. Jag letade på bordet, under bordet, bredvid border och överallt jag kunde tänka mig. Borta...

Det blev bara att gå och hämta en ny kapsel och fortsätta med frukosten. Dags för kaffe. Skeden låg i och jag rörde om en extra gång. Men vad är det för konstiga prickar som sitter fast på skeden? -Det är ju sånna som ligger inuti kapslarna!

Den stora fråga är ju hur i helskotta min medicin hade hamnat där!? Efter en lång fundering har jag komit fram till detta:

Just den här dagen var jag extra sen med att ta min medicin, eftersom jag råkat lägga den bakom min kaffekopp och helt enkelt inte såg den. Pga detta hann jag också med att ta en extra kopp kaffe innan jag tog medicinen. När jag tog första koppen, rörde jag om med skeden som jag sedan lade mer på bordet. Den måste då ha kommit i kontakt med ett piller mot sin baksida. Eftersom skeden var fuktigt, reagerade höljet på pillret, som klibbade fast. Jag tog som sagt en till kopp kaffe, och då hängde pillret med på baksidan av skeden utan att jag lade märke till det! Inte konstigt att jag inte kunde hitta det sen...

Livet är som sagt fullt att konstiga händelser. Men dom förgyller vardagen, eller hur :-)

Andra bloggar om: , , , ,

1 kommentar:

CV sa...

Själv måste jag äta levaxin varje morgon. Ibland kommer jag bara inte ihåg om jag tagit det lilla pillret eller inte.
Mediciner är lite konstiga ibland.
RS
kulturbloggen.com