01 september 2006

Filmtips: Kluster

På Piratebay hittade jag en Svensk independent-film som heter Kluster. Filmen har ingen DVD distibution, men distribueras på nätet av filmaren själv!

Mitt intryck efter att ha sett den är att den var mycket bättre än jag trodde. Det är alltid roligt att se material som inte gått igenom storbolagens filtermaskiner. Utan att vara ett mästerverk tycker jag den håller nästan samma klass som "riktiga" filmer. Med tanke på dess budget, 0kr, är det starkt jobbat. Manuset är av typiskt smågangster-stil. Kanske inte revolutionerande, men det duger och är bitvis ganska roligt också. Skådespelarinsatserna är godkända, och det skulle inte förvåna om man ser vissa personer i framtida filmer.

Gillar man film kommer man nog tycka om denna. Det känns frächt att se något Svenskt där varken Helena Bergström eller Mikael Persbrandt är med. Därför vill jag rekommendera filmen!

Ladda filmen här!

Andra bloggar om: , , , ,
, ,

Inga kommentarer: