19 mars 2010

Dagens dubbel i stolpskott

#1

Jag tycker om att läsa motorcykeltidningar. Därför brukar jag gå till biblioteket då och då. Dom har en hylla med diverse olika mc-tidningar som står i bibliotekets motorsektion. Men idag var hyllorna tomma! Det visade sig att man höll på att organisera om, förklarade en smått generad bibliotekarie. Nu ska alla tidningar, oavsett ämne samlas på ett och samma ställe. Men smart då! För att kunna hitta mina motorcykeltidningar måste jag nu gå runt bland hyllmeter efter hyllmeter och leta bland bibliotekets tusentals tidningar. Vill jag istället läsa böcker om motorcyklar måste jag bege mig till andra sidan biblioteket. Och vill jag se vad som är aktuellt i datavärlden (mitt andra intrese) kan jag inte längre gå till datasektionen och ögna igenom omslagen. Nä, nu blir det till att gå på skattjakt efter tidningar som ser ut att vara datarelaterade eftersom jag inte vet vad någon av tidningarna heter. Suck. Den som hittat på detta kan inte ha någon koppling till verkligheten bakom sitt skrivbord...

#2

Gymkedjan Nautilus, som numera heter Actic i något försöka att paja sitt inkörda varumärke, skickade hem ett brev till mig. Dom saknade mig och som en före detta medlem, och bjöd mig på några månaders avgifter om jag kom tillbaka. Det är bara det att jag haft gymkort hos dom i två år nu, som alltid betalats punktligt med autogiro. Har dom ingen som helst koll på sina medlemsregister, eller vad är det fråga om!?

Intressant? Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: