17 februari 2007

TV-Tips till Nerladdare: The Lost Room

Tänkte tipsa om en bra miniserie som jag råkade få tag på nyligen. The Lost Room består av tre 1½-timme långa avsnitt. För mig som inte orkar eller vill binda upp mig vid allt för många tv-serier passar detta format utmärkt. Serien sändes på The SciFi Channel i USA. Jag känner inte till om den kommer sändas i Sverige.

I serien får vi följa en polis som råkar får tag på en mycket speciell nyckel. Men hjälp av denna kan man öppna alla dörrar, och gör man det kommer man till ett speciellt rum, varifrån man sedan kan ta sig vidare till andra ställen. Nyckeln är dock eftertraktad, och han dras snart in i en mystisk och spännande historia. Det visar sig också att det finns fler objekt som kommer från detta rum, med minst sagt udda egenskaper.

Jag ska inte avslöja mer ur handlingen, men kan säga att den håller hög klass och är fängslande hela vägen. Därför vill jag rekommendera den till alla som gillar spänning och lite mystik.

Lättaste sättet att få tag på serien är att torrenta ner den från IsoHunt.

Intressant.se pingat! Andra bloggar om: , , , , , , ,

Inga kommentarer: