25 januari 2011

Reflektion om sexuella trakasserier

Jag förstår att de som utsätts för sexuella trakasserier inte tycker det är speciellt roligt. Alla har rätt till sin privata sfär. Men tänk om det hade drabbat en person som mig, som aldrig blivit uppmärksammad för mitt utseende. Jag kan ju inte veta, men om jag hade blivit utsatt för något som kan definieras som sexuella trakasserier så undrar jag om det inte skulle upplevas som en mycket positiv upplevelse för mig. Tänk att någon skulle vara intresserad av mig! Även om det bara är min kropp hon vill åt, så hade uppmärksamheten gjort väldigt gott för mitt självförtroende. Det är nog lätt att glömma bort sånt om man är lottat med ett attraktivt utseende och tar det för givet att "alla" vill ha en. Då kan det nog upplevas som påträngande och objektifierande. Men för många andra skulle det vara en dröm att få den sortens uppmärksamhet.

Intressant? Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer: