13 december 2007

OBH Nordica - Nordisk design & kvalitet eller plastigt lågpris från Kina?

Jag ska erkänna att jag aldrig köpt något från OBH Nordica, men deras reklam har jag inte kunnat missa. Känslan jag fått är design och kvalitet. Det är ett väldigt bra omdöme - deras reklam har uppenbarligen fungerat på mig.

Men så häromdagen råkade jag bläddra igenom ett reklamblad från Elgiganten, och mina ögon fastnade på denna hårtrimmer från OBH Nordica (199kr) :

Vänta nu här! Den är ju misstänkt lik den hårtrimmern jag köpte för bara någon månad sedan! På Tyska E-bay köpte jag nämligen en splitter ny hårtrimmer av märket Toshiko för straxt över en hundralapp:


Bara en slump? Tror inte det. Och mitt förtroende för OBH Nordica är inget vidare nu. För även om dom har kvalitetsprodukter i sitt sortiment så vet jag inte vad jag ska tro om dom längre, när jag vet att dom inte drar sig för att importera lågprisprodukter från Kina.

Hur fungerar min hårtrimmer då? Tja, den är väl vad man kan förvänta sig för pengarna. Plastig till tusen, men den gör sitt jobb. Lång laddtid. Förvånandsvärt tyst dock. Fast det beror nog på att motorn är ganska svag. Och innan jag kunde använda en var jag tvungen att gå loss på den med en kniv eftersom den rörliga längd-väljaren fastnade hela tiden...

Intressant? Andra bloggar om: , , , , , , ,

1 kommentar:

Andy sa...

Gammal artikel men kommenterar ändå öpte min på clasohlson för 10 år sedan för 149kr av märket Patier.
Medföljde olja till skärbladen, har dock glömt att olja in bladen de första 5 åren men den fungerar ändå, precis som du säger lång laddtid och klen orkar inte med om man har mycket hår utan för köra i omgångar.
Godkänt för pengarna men inte mer.
Produkten säljs fortfarande som OBH Nordica men finns ej på deras hemsida.