24 januari 2010

Släng inte tandkrämstuben än!

Slänger du tuben när tandkrämen är slut? Det gör inte jag. Istället brukar jag klippa av den på mitten och skopa upp den sista tandkrämen med tandborsten. Det kan verka lite snålt, men jag brukar kunna nog få ut en veckas tandkräm till från tuben, och det tycker jag känns onödigt att slänga!

Nyligen provade jag en ny sort (Pepsodent Super Fluor) och något som irriterar mig är att tuben var gjord så att det var omöjligt att få ut allt innehåll hur mycket man än hade försökt, eftersom det stack upp ett "rör" i mitten som den sista tandkrämen helt enkelt hamnade under. Jag accepterar att det är svårt att klämma ut allt innehåll i en normal tub, men detta är bara usel design eller lurendrägliga företag!

Intressant? Andra bloggar om: , , , , , ,

Inga kommentarer: