17 augusti 2008

Jag bjuder på en gratis affärsidé #1

Problem: Ljudvolymen på uteställen och koncerter är hög. Mycket hög. Så hög att man riskerar permanenta hörselskador. Det hindrar dock inte folk från att gå dit. Och arrangörerna tycks vägra göra något åt saken.

Fakta: Det finns bra öronproppar som skyddar öronen utan att man går miste om ljudupplevelsen.

Min lösning: Lansera ett sortiment med designade hörselskydd och gör det inne att använda dem.

När man går på uteställen vill man synas. Ett tag var det populärt att stoppa in kontaktlinser med olika motiv. Varför skulle inte öronproppar kunna fungera på samma sätt? Om skydden är snygga och fungerar som en del av den personliga imagen tror jag att folk hade börjat använda dem. Speciellt när man upptäcker att dom inte tar bort ljudupplevelsen och slipper tinnitus dagen efter. Och med en bra kampanj borde det gå att få bort töntstämpeln och få dem accepterade även hos det "hippa" folket. Kommer man bara över tröskeln kommer nog många vilja använda dem.

Jag är själv rädd om min hörsel och avskyr att gå på koncert utan med brus i öronen dagen efter som resultat. Jag tror att det skulle vara till stor fördel för folkhälsan om folk började använda hörselskydd mera, och detta är mitt förslag för nå det målet. Jag tror att det är en fungerande affärsidé, så jag hoppas att någon som läser detta gör slag i saken!

Intressant? Andra bloggar om: , , , , , , ,

Inga kommentarer: