05 oktober 2007

Nu tjänar jag mer på A-Kassan!

Jippi! Jag fick en ganska rejäl löneökning nyligen! Tänkte att det var bäst att kolla upp med A-Kassan om något behövde ändras, men det var inte nödvändigt. Min avgift till kassan kommer ju inte förändras. Jag kommer fortfarande betala samma summa som innan min löneökning. Men om jag skulle bli arbetslös så kommer jag få ut mer! Jag har alltså vunnit dubbelt upp på min löneökning. Och dom som förlorar är dom med lägre lön än mig, eftersom dom relativ sett får betala mer till kassan för att jag ska kunna får ut mer i ersättning.

Från vänsterhåll pratas det mycket om solidaritet och att "dom rika" ska bidra med mer. Man ska betala efter bärkraft. Men det här går ju tvärs emot dom tankarna så vitt jag kan förstå. Låter helt galet för en lekman som mig...

Intressant? Andra bloggar om: , , , , , ,

Inga kommentarer: